zondag 9 maart 2014

- Week 10 - Grappig

De lente is begonnen als je het mij vraagt.
Een dag als vandaag, vind ik heerlijk!

De hele dag genoten van de zon, een frisse wind en... heel veel paarden!

Een kudde observeren is leerzaam, zoals ik het eerder ook al heb beschreven.
Je leert de communicatie van de paarden onderling, het gedrag en hun karakters.
Deze twee jonge jaarlingen stonden ook heerlijk te genieten vanmiddag.

Deze foto vind ik erg grappig.
Ze staan -bijna?- tegen elkaar aan het hun hoofden.
Terwijl ze allebei het zelfde zien.

En wat ik nog mooier vind...:

De merrie's hebben allebei hun eigen "schoonheid".
 Hun unieke aftekening(en) maakt ze opvallend in de kudde.
Het zwart-bonte veulen met haar unieke aftekening in haar gezicht, dat spreekt mij erg aan.
Ze is erg rustig in de groep, maakt zich zelf niet druk als de kudde gaat rennen.

Het "stippel" merrietje naast haar heeft een heel ander karakter.
Wanneer de groep gaat rennen, weet ze niet waar ze heen moet.
Moet ze mee rennen? Of blijft ze bij haar rustige, stoere en zelfverzekerde vriendin?

Een nieuwe tip voor de (paarden)fotografen, die mijn blog ook volgen:
Blijf spelen met de posities die je als fotograaf soms moet nemen.
Blijf niet staan, maar durf ook te hurken, te zitten of zelfs te liggen op de grond.
Door verschillende houdingen aan te nemen, krijg je ook foto's met andere achtergronden.
Voor deze foto zat ik net niet op de grond.
Het zijn nog kleine veulens, die iets boven de 1.20 meter worden.
Door mij te verlagen naar hun "hoogte" tonen de veulens beide groter.
Probeer het eens en je zult zien dat je nog meer uit je modellen kunt halen!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten