zondag 16 februari 2014

- Week 7 - Jong geleerd

Het is inmiddels februari, de dagen vliegen voorbij en de lente komt er aan.
Tijd voor een nieuwe blog, met een "voorjaars" tintje.

"Jong geleerd" 


Dagelijks fiets ik langs verschillende kudde's met jonge paarden.
Het is een prachtig schouwspel om te zien hoe paarden onderling met elkaar omgaan.
Hoewel het vaak erg ruig lijkt, zitten er ook fantastische fotomomenten er tussen.
Daarom rijd ik er dagelijks langs, om de groepen te leren kennen.
Want, als je de groep goed kent, dan weet je ook eerder de mooie fotomomenten te herkennen.

Deze jonge man, is op de foto een aantal maanden oud.
Hoewel hij niet heel groot is (ik gok rond de 1.10 meter?), is zijn houding in de groep wel machtig.
Hij speelt met zijn grote weide-genoten, maar houdt ook de kudde in de gaten, wanneer het nodig is.
Een echte macho, dat vind ik hem.
Zijn eigenwijze aftekeningen, zijn gespitste oren, zijn strakke (en groot makende) houding...
Hij kan de wereld aan!

Fototechnisch ben ik niet helemaal tevreden over deze foto.
De instellingen van mijn camera had ik iets anders moeten hebben.
Het is altijd puzzelen met de instellingen, want het weer is geen dag gelijk.
Ook zijn de modellen allemaal verschillend, de kleuren en omgeving.
Er zijn zoveel factoren waar je tijdens het fotograferen rekening mee moet houden.

Toch vind ik het wel een krachtige foto.
De jonge hengst heeft me ingepakt tijdens dit foto-moment.
En zeg nou zelf: Is het geen plaatje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten