zondag 2 februari 2014

- Week 5 -

Het is zondag avond, net voor tienen als ik dit schrijf.
Soms weet ik even niet waar ik de tijd vandaan moet halen,
om een geschikte foto te maken voor mijn project.

En dan heb ik eindelijk "de" foto, blijf ik toch twijfelen.
Van waar de twijfels? Stel ik mijn eisen te hoog? 

Deze week kies ik voor:
"Terug in de tijd"
- Week 5 -


Sanina, de prachtige 4 jarige KWPN merrie stond vorig jaar model.
Hoe wel er op de foto niet veel van haar te zien is, vind ik deze foto wel erg sprekend. 
Ze let op de omgeving achter haar, terwijl de zon speelt met haar zonnestralen.

Oren zijn ook een manier voor een paard om te communiceren.
Een paard luistert hier niet alleen mee, zoals wij mensen dat kunnen, 
maar zij kunnen andere paarden ook laten weten dat ze ergens niet mee gediend zijn. 
Ze kunnen zelfs waarschuwen met hun oren!
(En ze vertellen je nog zoveel meer...)

"Terug in de tijd" 
Iedere keer wanneer ik deze foto zie, denk ik terug aan het moment van deze shoot.
Aan het mooie weer, in het oktober zonnetje. 
Aan het jonge, bewegelijke, maar ook zelfverzekerde merrie,
die kon poseren als of ze het al jaren doet.

Mijn reactie over de foto van vorige week:
Wanneer ik Mc. Stanley zie, op dit prachtige plaatje,
zie ik een paard dat communiceert met zijn hele lichaam.
Zijn oren zijn apart gericht op een bepaalde kant. Ze staan niet beide recht naar voren.
Hij houdt zijn omgeving goed in de gaten, zowel voor, als naast hem.
Zijn oog houdt de camera en mij in de gaten. 
(Ik zat bijna op de grond toen ik de foto maakte.) 
En hebben jullie al naar zijn lippen gekeken?
Hij verwerkt de informatie die hij binnen krijgt. 
Niet alleen de geluiden, maar ook de geur, bewegingen en aanrakingen.
Allemaal prikkels, waar hij druk mee bezig is, terwijl hij poseert.
Er gebeurd dus eigenlijk heel veel op deze foto!

En dat... Terwijl hij zich wel trots voelt, want zien jullie ook hoe groot hij zich maakt met zijn hoofd/hals houding?

Volgende week... Dan plaats ik weer een nieuwe foto.

Bedankt voor het lezen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten